/* ini adalah untuk memasukkan google analytic* line 453/

Tuesday, January 19, 2010

Kolam Air Panas Sungai Gresik


Semalam aku ada ceritakan tentang kolam air panas Sg Grisek. Kolam air panas semulajadi ini memang unik. Pertama airnya panas berwap, tidak pernah kering walaupun musim kemarau, dan warna airnya jernih (sepatutnya coklat kehitaman sebab di sini kawasan tanah gambut). Semasa zaman kanak-kanak aku dan rakan-rakan sekampung rajin juga pergi ke sini dengan menaiki basikal. Masa tu tak rasa jauh. Tapi sekarang bila aku pergi dengan kereta atau motosikal terasa jauh juga. Patutlah mak bapak aku risaukan tentang keselamatan aku kalau pergi ke kolam air panas ni. Oleh itu bagi kalian yang datang ke Muar-Batu Pahat, jangan lepaskan peluang keemasan untuk singgah di kolam air panas Sg.Gresik. Bagi mereka yang berpenyakit, disarankan mencuba menjalani terapi di sini. Air tu halal diminum. Bagi yang belum pernah datang ke sini, pesanan daripada aku, jangan nak cuba-cuba berenang dalam kolam tu. Ini bukan kolam mandi tapi kolam air panas. Pas tu leh singgah rumah aku. Pastikan kalian menghubungi aku dulu sebelum datang. Bolehlah aku jadi pemandu pelancong. Bolehlah aku dapat tips daripada kalian. He he he..

2 comments:

Yuki Ann (Anna) said...

Masuk brape rm

Omar said...

Berapa jarak (km) jiks dari bandar muar atau dari bakri utk ke kolam air panas ini